سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین راه درمان کک و مک

بهترین راه درمان کک و مک

h1c_m2.jpg

لکه های پوستی کوچک گرد یا بیضی شکلی که معمولا یک تا سه میلیمتر بوده و رنگ آن ها قهوه ای روشن یا تیره است، کک و مک نام دارند. کک و مک ها اغلب در قسمت هایی از پوست که در معرض نور خورشید قرار دارند، مانند صورت، پشت دست ها، ساعد، گردن و سینه ایجاد می شوند. به همین دلیل است که بر لزوم استفاده از کرم های ضد آفتاب تاکید شده است. معمولا افرادی که حمام آفتاب می گیرند، بر روی پوست شان در ناحیه کمر این عارضه به وجود می آید. برخی از افراد نیز به طور ارثی و ژنتیکی کک و مک داشته یا مستعد کک و مک هستند.

نقص سلول های پوستی سبب به وجود آمدن رنگدانه ای به نام ملانین می شود که عامل اصلی بروز کک و مک محسوب می شود. در بعضی از افراد نیز به دلیل عدم تعادل هورمون ها و تحریک بیش از حد سلول های نولیدکننده رنگدانه توسط استروژن، پوست حساس شده و به محض قرار گرفتن در مجاورت نور خورشید، رنگ بیشتری تولید کرده و کک و مک ایجاد می شود.

روش های مختلفی برای درمان کک و مک و از بین بردن این لکه ها وجود دارد؛ از درمان های خانگی و سنتی مانند انواع ماسک ها گرفته تا لیزر (که آخرین راه درمان است)، همگی می توانند در بر طرف کردن کک و مک موثر باشند. در این مقاله به بررسی بهترین روش های از بین بردن کک و مک می پردازیم و شما را با راه های دیگر رهایی از این مشکل آشنا خواهیم کرد.

هیدروکینون

هیدروکینون ماده مهار کننده ملانین است که به شکل گرانول سفید رنگ جامد و بدون بو وجود دارد. این ماده سبب کاهش تعداد ملانوسیت‌ ها شده و این بدان معنا است که بدن ملانین کم تری تولید می کند. هیدروکینون به طور طبیعی نیز در برخی از گیاهان یافت می شود و به عنوان یک آنتی اکسیدان و واسطه سنتز رنگ، عامل بازدارنده، سوخت موتور و روغن و همچنین در پردازش عکاسی مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر کاربردهای این ماده استفاده در کرم ها، لوسیون ها، محلول ها، ژل ها و امولسیون ها می باشد. این ماده برای درمان جای جوش، ملاسما (لکه‌ های قهوه ای یا خاکستری قهوه ‌ای روی پوست) و لنتیژین (لکه های پیری روی پوست به ویژه صورت یا پشت دست ها) نیز مفید و موثر بوده و در یکنواختی پوست و روشن کردن رنگ آن نیز تاثیر به سزایی دارد. این ماده حاوی ویتامین E مصنوعی بوده و به همین دلیل در پاک کننده های پوست، مرطوب کننده های صورت و نرم کننده های مو نیز به کار می رود. از دیگر موارد استفاده هیدروکینون می توان به روبنده زنگ آهن در بویلرها، پایدارکننده در صنایع پوششی، آنتی اکسیدان برای لاستیک، مواد فتوشیمیایی در عوامل احیا، رابرها و پلیمرها، رنگ و جوهر، آنتی اکسیدان برای مواد غذایی و ... اشاره کرد. بنابراین با توجه به طیف گسترده کاربردهای این ماده می توان گفت که خرید هیدروکینون می تواند بسیار مفید و موثر باشد.

سالیسیلیک اسید

سالیسیلیک اسید را می توان نوعی اسید فنولیک و بتا هیدروکسی اسید (BHA) دانست. این ماده یک اسید آلی بی رنگ بوده که بلوری شکل است و در سنتز آلی مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان هورمون گیاهی عملی می کند. سالیسیلیک اسید یک متابولیت فعال آسپیرین بوده و علاوه بر آن یکی از مهم ترین و اساسی ترین مواد به کار رفته در محصولات ضد آکنه و از بین برنده جوش به شمار می آید. این ماده در حقیقت از ترکیب پوست برگ و برگ‌ های سبز زمستانه حاصل شده و کاربردهای بی شماری دارد. از جمله کاربردهای سالیسیلیک اسید می توان به استفاده به عنوان ضد عفونی کننده، ضد باکتری و نگهدارنده مواد غذایی اشاره کرد. همچنین از اصلی ترین خواص این ماده لایه برداری قوی بوده و از آن در درمان زگیل، پسوریازیس، آکنه، کرم سلولی، شوره سر و ... استفاده می شود. شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی یکی از واردکنندگان محصولات شیمیایی و تامین کننده های مواد اولیه به شمار می رود. شما می توانید جهت خرید سالیسیلیک اسید به سایت این شرکت مراجعه نمایید و یا از طریق شماره تلفن های مربوطه سفارش خود را ثبت کنید. 

گلیکولیک اسید

از دیگر موادی که در درمان کک و مک موثر بوده و در محصولات بهداشتی و مراقبت از پوست استفاده می شود، گلیکولیک اسید می باشد. این ماده طبیعی خواص درمانی زیادی داشته و به ویژه برای پوست بسیار مفید است و از آن جهت جوان سازی پوست و نیز مرطوب کنندگی آن استفاده می شود. گلیکولیک اسید ماده پودری شکل بی رنگی است که بوی خاصی نیز نداشته و محلول در آب است. از دیگر فواید گلیکولیک اسید برای پوست می توان به خاصیت ضد پیری آن اشاره کرد. این ماده یک تقویت کننده قوی بوده که چین و چروک ها را بر طرف می سازد، از افتادگی پوست جلوگیری می کند و موجب بهبود کیفیت پوست می گردد. از این رو می توان گفت افرادی که به زیبایی و سلامت پوست خود بسیار اهمیت می دهند به سراغ خرید گلیکولیک اسید و محصولات حاوی این ماده می روند تا از تاثیرات فوق العاده آن بر پوست استفاده نمایند.